Wednesday, November 02, 2005

Halloween party

Zaterdagavond had ik Soetkin en Sebastian (waar ik in het begin 3 dagen gelogeerd had) uitgenodigd om te komen eten. En daarna zijn we -ondanks alle verleidingen van de stad- gewoon hier op gds (great dover street, de peda waar ik woon) gebleven. Er was een Halloweenparty in de bar en daar zijn we dan maar gaan socializen met allemaal raar verklede mensen.

Wij hadden vlug iets geimproviseerd; een beetje politiek moest kunnen dachten we dus gingen we voor Guantanamo bay:
- Sebastian was een amerikaanse soldaat met helm (fietshelm met groene t-shirt over), groene jas en geweer (saxstaander),
- ik was krijgsgevangen een terrorist met streepjestrui, marokkaanse babouches aan m'n voeten, losse broek, gestreepte muts en dan een net van staalkabel over mij (de safepack van Huubs sax).
- En Soetkin was vredes-mensenrechten activiste met regenboog 'pace' vlag rond haar en pamfletten.

Maar er waren niet veel mensen die het snapten. LSE studenten zijn ook niet meer wat het geweest is. Er waren er die mij als vis in een net zagen en Sebastian als visser.

Iedereen had zo echt brave politiek correcte spullen aan, echt inspiratieloos. Er waren een hele hoop heksen, evenveel piraten, en dan heel wat meiden die graag wat bitchier door het leven zouden willen gaan: zeker 4 als kat verkleed en dan nog eens dubbel zoveel hadden horentjes op en wilden duivellineke spelen, pfffft.


Nog een kerel had een rol wc-papier rond zich gedraaid om als mummie door te gaan. Iedereen vond dat echt geweldig en zat constant aan hem te voelen. Echt origineel kon het echter niet genoemd worden maar toch heeft hij de wedstrijd voor het beste kostuum gewonnen (30 pond!)



Er was slechts 1 persoon op 70-80 of zo die ook iets politiek aan had. Ellen, een Zweeds-Iers-Frans-Zwitsers en ook Brusselse mix, was als poverty verkleed. Ze had een oude zwarte jurk uitgerafeld en aan stukken geknipt. Daar kettingen op geschilderd en woorden als, IMF, Shell, coca-cola enz. En dan had ze allemaal vuile vegen op armen, benen en gezicht. Ik vond haar wel goed, maar weeral niemand snapte het.

Voor ons is carnaval toch iets waar je lekker dingen erdoor kan trekken en politiek oncorrect kan zijn. Hier was men echt braafjes. Maar goed dat ik niet als suicide-bomber geweest was, dat was mijn eerste idee, maar daar ben ik wijselijk toch op teruggekomen. Hoewel ik en enkele vrienden hier het wel goed vonden, en ik vind dat zo iets moet kunnen, maar er heerst echt een dictatuur van het politiek correcte denken. Veel te brave mensen....

(als ik meer foto's heb van deze avond zal ik ze erbij plaatsen)

7 Comments:

Anonymous Anonymous said...

LIEVEN!!!
As I told u by msn, finally we have internet conexion! So I decided to read your blog and.......ojjjjj....
I can imagine that maybe these day you where lazy and hangover...whatever!!!!! THE SPANIARDS WANT TO UNDERSTAND WHAT YOU WRITE and unfortunately I do not read nederlands...yet..The only thing we understood was the picture in a somewhat halloween party (my birthday, ups, seems that u forgot..heheh) and in the picture seems that you really enjoy, good for u!!! :))
Ok, I send you a big hug and kiss and hope to see u sooooon.
Don´t forget to study, only a bit eh!!!
MUUUAAA

Friday, November 11, 2005 4:47:00 pm  
Anonymous Anonymous said...

lieven, its maria again
nico and me are wondering if you are the guy in the second picture??
what was your custome????

Friday, November 11, 2005 4:50:00 pm  
Anonymous Anonymous said...

Hey Lieven,
effe om te kontroleren of de sax er nog was na dat feestje toen ge de pacsafe rond uw nek had gedrappeerd? Blij om te lezen dat ge er al op aan het spelen zijt! laat maar toeteren die sax!
groeten,
Huub (huubenmarijke@hotmail.com) we hebben uw mail niet!

Monday, November 21, 2005 12:24:00 pm  
Anonymous Anonymous said...

Damn, die suicide-bomber zou thans wel een leuk idee zijn geweest; vooral ééntje na de explosie uitbeelden lijkt me een echte halloween-uitdaging!
Trek u ook niet teveel aan van die povere verkleedprestaties van de andere studenten. De meesten moeten zoïets immers zien te combineren met bloke hunting, dus een La Esterella imitatie valt dan ook niet te verwachten (kijk ook eens op haar fansite: http://www.laesterella.be !)
Ik heb wel weer zin gekregen in een verkleedparty als ik u zo hoorde, misschien iets voor nieuwjaar.
Greets uit de Brunxt

Andres

Monday, November 21, 2005 2:49:00 pm  
Blogger Lee said...

Ja, maar verkleedparties zijn hier gevaarlijk, je weet nooit wat er onder zo'n laag toiletpapier verstop zit he. Beter het zekere voor het onzekere nemen en opsluiten die potentiele terroristen.

Tuesday, November 22, 2005 1:05:00 am  
Blogger Lee said...

Well, I'm just trying to push you spaniards to get to learn Nederlands, as you're installing yourselfs in Brussels, the capital of Flanders.

And what is more of a motivation than some tempting pictures of people in silly dresses, no?

I'll get you an Assimil Dutch course for your birthday ;)

By the way, I'm not the bloke in toiletpaper!

Tuesday, November 22, 2005 1:10:00 am  
Anonymous Anonymous said...

hehhe
you are right!!
even if you know that I really tried hard (maybe not too hard....)to learn it and there were no good results at all.....from today, I promise I will try to decode your blog-writtings, I will start by buying a good dictionary :))

Changing subject: hope everything is going great in London, after your exams(good luck)it would be great to meet in London.

If we don´t see each other during your time in Brussels...take care and hope see you soon!!!

Besos

Friday, December 16, 2005 8:05:00 pm  

Post a Comment

<< Home